Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעבר לפילאטיס ויוגה: תחומי כושר חדשים שעולים לפופולריות

תחומי הכושר והטיפוח התפתחו רבות בשנים האחרונות, ועם זאת, יש תחומים מסוימים שמתעוררים יותר ויותר עניין בקרב הקהל הרחב. במאמץ לשמור על גוף בריא ומעוצב יותר, אנשים מחפשים אופציות חדשות שתורמות לשיפור הגוף ולרענון הרוח.

תחומי כושר חדשים שעולים לפופולריות: מעבר לפילאטיס ויוגה
תחומי כושר חדשים שעולים לפופולריות: מעבר לפילאטיס ויוגה

תחום הבוקס

אחת המגמות המתפשטות ביותר בעולם הכושר היום היא הבוקס, או האימון באמצעות קישוריות נפש וגוף לתנועות הלחימה. בוקס הוא ספורט שמתמקד באימון הגוף הכולל, ומשלב בין תרגול פיזי ליכולות טכניות ומנטליות. הבוקס מתאים לאנשים שמחפשים אימון אינטנסיבי, המשלב תרגול קרדיו ושריפת שומנים עם אימון כוח ושרירים.

בנוסף, הבוקס יכול לשמש כמעין אמצעי פנאי או פלטפורמה לשחרור מתחים ולעיתים גם כדרך ללמוד טכניקות לחימה והגנה עצמית.

תחום הפילאטיס על מכשירים

אחת התופעות המובהקות ביותר בעידן הטכנולוגיה המודרנית היא תהליך הכוונון המתמשך של הגוף למושג ה"נכון". בשל סידור החיים המודרני, המושג "נכון" התקצר משמעותית והגוף נדרש להתקפל על עצמו ולהתרכז בפעילויות שהן יותר מצומצמות.

בשל זאת, אימון הפילאטיס על מזרנו משתלב כמובן עם העידן המודרני והופך לפופולרי יותר מאי פעם. אך פילאטיס מכשירים הוא אימון שמתמקד בשליטה ובהתאמה של השרירים העיקריים בגוף, ובעיקר בשרירי הליבה. בעזרת תרגולים יעילים וממוקדים, ניתן לשפר את יכולת האיזון והשליטה על הגוף, לשפר את הגמישות ולחזק את השרירים.

הפילאטיס מתאים לאנשים מכל הגילאים ולכל רמת יכולת גופנית. הוא מסייע בשיפור תפקודי הגוף, בהקלה על כאבים כרוניים, ובהכנה לפעילות ספורטיבית או כל פעילות גופנית אחרת.

תחום הקרוספיט

הקרוספיט הוא תחום כושר משולב הכולל מגוון רחב של תרגולים ואימונים. המטרה בקרוספיט היא לשפר את כושר הגוף הכולל ולהתמודד עם אתגרים שונים, כגון כוח, גמישות, קואורדינציה ועוד. האימון בקרוספיט הוא אימון אינטנסיבי ומאתגר, ולכן מתאים לאנשים שמחפשים אתגרים ורצון להתפתח ולשפר את כושר הגוף שלהם.

אחת היתרונות המשמעותיים בקרוספיט הוא המגוון הרחב של תרגולים ופעילויות שניתן לבצע במהלך האימון. זוהי הזדמנות טובה לשיפור יכולת הגוף הפיזית והמנטלית, ולשמור על רענון ומגוון בתרגולים הפיזיים היומיומיים שלנו.

תחום האימון התפילטי

אימון התפילטי הוא תחום כושר מתקדם שמבוסס על תרגולים אינטנסיביים ומאתגרים. האימון בתפילטי משלב בין תרגולים של כוח, קואורדינציה, גמישות ואימון התאמה קרדיותורספירטית.

אחד התרגולים המוכרים ביותר בתפילטי הוא "וורקאוט". תרגול זה מבוצע בצורה רצופה וממוקדת, ומשלב בין תרגולי כוח לתרגולי קרדיו. הרעיון המרכזי בוורקאוט הוא להשתמש בתנוחות אימון יעילות כדי לשפר את כושר הגוף הכולל ולהשיג תוצאות מרשימות במהלך האימון.

תחום הפינג'יאן

אחת המגמות המתפשטות ביותר בשנים האחרונות בתחום הכושר הוא אימון הפינג'יאן. פינג'יאן הוא סגנון אימון אשר מקורו בסין והכיל בתוכו תרגולים מגוונים בהתאמה פיזית, כוח וגמישות.

הפינג'יאן הוא אימון קרוב לאמנויות לחימה, ולכן מצריך התמדה, ריכוז ומאמץ פיזי מרובה.

תרגול הפינג'יאן מתאים לאנשים שמחפשים אימון אינטנסיבי ומאתגר, ושמעוניינים לחזק את כל המערכת הגופנית ולהשפר בכל היבטי הכושר.

אימון הפונקציונלי

האימון הפונקציונלי, או פונקציונל טריינינג, הוא תחום כושר שהתפשט בשנים האחרונות ומתפתח במהירות. פונקציונל טריינינג מתמקד בשיפור יכולות התנועה והפונקציות היומיומיות של הגוף.

התרגולים באימון הפונקציונלי משלבים בין תרגולי כוח לתרגולי קואורדינציה וגמישות. המטרה היא לשפר את היכולת הפיזית של הגוף באופן מקורי ולשפר את היכולת לבצע פעילויות יומיומיות בקלות וביעילות.

תועלות התחומים החדשים

שוק הכושר מתפתח ומשתנה מתמיד ונכנס למתחם חדש כשתחומי הכושר החדשים עולים לפופולריות. אימונים חדשים ומרתקים מציעים אתגר חדש ותורמים לשיפור הגוף ולרענון הרוח.

בעידן המודרני, תחום הכושר משתנה ומתפשט מעבר לפילאטיס וליוגה המוכרים. תחומים חדשים כמו הבוקס, הקרוספיט, התפילטי ועוד, מציעים אימונים אינטנסיביים ומאתגרים.

באמצעות תרגול יעיל וממוקד, ניתן לשפר את יכולת האיזון והשליטה על הגוף, לחזק את השרירים ולהגביר את הקואורדינציה והגמישות. האימון בתחומים החדשים מתאים לאנשים מכל רמת הכושר ולכל רמת הגיל.

פעילויות כושר חדשות רבות עולות לאחרונה לפופולריות. המגמה העיקרית היא פעילויות שמשלבות תנועה, כושר ומיינדפולנס. להלן כמה מהפעילויות החדשות הפופולריות ביותר:

באר קרוספיט

באר קרוספיט (Barre CrossFit) משלב בין תרגילי באר וקרוספיט. שיעורי באר מתמקדים בתרגילים שמחזקים שרירים קטנים סביב המפרקים תוך שימוש במוט באר. קרוספיט כולל אימוני כוח וסיבולת בעצימות גבוהה.

שילוב של השניים יוצר שיעור אינטנסיבי המאתגר את הכוח, הסיבולת והגמישות. זה מתאים למי שרוצה אימון מאתגר במיוחד המשפר כוח ויציבה.

אוורסט

אוורסט (Overtone Singing) היא שיטת שירה בה משמיעים שני צלילים בו זמנית – צליל בסיסי וצליל הרמוני גבוה יותר. זו טכניקה קולית עתיקה שמקורה במזרח.

שירת אוורסט יוצרת תחושת רוגע וריכוז פנימי. היא מאפשרת נשימה איטית ועמוקה, מורידה לחץ ומשפרת את זרימת האנרגיה בגוף. יש הטוענים שזה אף מסייע בריפוי.

איירוביק במים

איירוביק במים (Aqua Aerobics) הוא שיעור איירובי בבריכה, בדרך כלל במים שגובהם עד המותניים. מבצעים בו תרגילי איירובי מגוונים בתוך המים תוך שימוש במגוון אביזרים כגון משקוליות, מזרונים וכדורים.

המים מספקים התנגדות טבעית לתנועה ולכן האימון יעיל ומאתגר יותר, בטוח יותר על המפרקים וכמעט ללא סיכון לפציעות. זה מתאים לכל הגילאים ורמות הכושר.

פלדנקרייז

פלדנקרייז (Feldenkrais) היא שיטה ללמידת תנועה יעילה. מבצעים בה תרגילים איטיים ומודעים כדי ללמוד כיצד להזיז את הגוף ביעילות מרבית תוך שימוש מינימלי במאמץ שרירי.

השיטה משפרת גמישות, שיווי משקל, קואורדינציה ויכולת תנועה כללית. היא יכולה לעזור בהקלה על כאבים, מתיחות ופציעות, ולשפר ביצועים ספורטיביים.

אימון פונקציונלי

אימון פונקציונלי (Functional Training) מתמקד בתרגילים המדמים תנועות ופעולות יומיומיות. לדוגמה הרמת משאות, דחיפה ומשיכה, הליכה עם משקולות, זריקות ועוד.

מטרת האימון היא שיפור הכוח, הסיבולת, הגמישות והקואורדינציה על מנת לתפקד טוב יותר בחיי היומיום ולמנוע פציעות. זה מתאים לכל גיל ורמת כושר.

יוגה אווירית

יוגה אווירית (Aerial Yoga) מבוצעת תוך תלייה ברצועות המחוברות לתקרה. הרצועות מאפשרות לבצע תנוחות יוגה באוויר תוך ניצול משקל הגוף.

זה יוצר חווית אימון ייחודית עם אתגר של שיווי משקל וקואורדינציה. התלייה באוויר מאפשרת מתיחות עמוקות יותר והקלה על הלחץ בחוליות ובמפרקים.

אלו רק חלק מהפעילויות ותחומי הכושר החדשים שצוברים פופולריות בשנים האחרונות. המגמה היא אימונים יצירתיים ומהנים יותר שמשלבים גוף, נשימה ומיינדפולנס. הגיוון בתחומי הכושר רק הולך וגדל.

תחומים חדשים שמרגשים את עולם הכושר: מעבר לפילאטיס ויוגה
תחומים חדשים שמרגשים את עולם הכושר: מעבר לפילאטיס ויוגה

מסקנה

תחומי הכושר החדשים הם אופציה מעניינת ומאתגרת להשליט על הגוף ולשפר את יכולתו הפיזית. כל תחום מתאים לאנשים עם צרכים שונים, ומציע תרגולים מגוונים ומפנקים.

לסיכום, בחיפוש אחר תחום כושר חדש ומאתגר, שווה להתרשם מתחומים כמו הבוקס, הפילאטיס, הקרוספיט ועוד. בחירה באימון המתאים תסייע לך לשפר את כושר הגוף, לחזק את השרירים ולהרגיש מרענן ומלא אנרגיה.

מה היה לנו עד עכשיו?
תחומי כושר כמו ציפורניים, בראזיליאני ג'יו ג'יטסו וקרוספיט מצליחים לזכות לפופולריות מול הקהל הרחב.
תחומי הכושר החדשים הפכו לתחרות ישירה לפילאטיס ויוגה והביאו לצמיחה במגמה של אנשים שמעוניינים לנסות דברים חדשים ומאתגרים.
תחומי הכושר החדשים מתמקדים בשיפור כושר האירובי, כוח השרירים והגמישות, ומסייעים בבניית גוף יציב ומאוזן.